Czym jest MA?

Czym jest Marketing Automation? 

To prowadzenie działań marketingowych i sprzedażowych z wykorzystaniem specjalnego oprogramowania, które służy do monitorowania zachowania użytkowników na www oraz gromadzenia i przetwarzania danych o potencjalnych klientach. Monitorowanie użytkowników (za pomocą plików cookies) odbywa się od momentu ich pozyskania, poprzez edukację, sprzedaż i podniesienie lojalności klienta. Oprogramowanie pozwala na wykorzystanie zgromadzonych informacji do automatyzacji i dopasowania komunikacji do konkretnego użytkownika i dotarcia do niego poprzez najbardziej optymalny kanał: e-mail, sms, mobile push, web push czy dynamicznie personalizowane treści na www.  


Zalety Marketing Automation

  1. ROI pod kontrolą dzięki znajomości źródła pozyskania użytkownika oraz wiedzy jakim działaniom podlegał a także kiedy i na jaką kwotę dokonał zakupu.
  2.  Oszczędność czasu i większa wydajność zespołu marketingu dzięki zautomatyzowaniu całego procesu komunikacyjnego z klientem.
  3. Lepsza znajomość użytkowników, która pozwoli na skuteczniejszą komunikację i budowanie lojalności z klientami.

Mity o marketing automation

1. Marketing Automation to drogie rozwiązanie

Miesięczny abonament z możliwością rezygnacji z miesiąca na miesiąc. 

Opłata uzależniona jest m. in. od liczby lead’ów lub/i ilości wysyłek e-mail miesięcznie, liczby odsłon stron miesięcznie, itp.


2. Marketing Automation to skomplikowane narzędzia dla dużych firm 

Duży wybór platform od bardzo skomplikowanych po bardzo proste w obsłudze.

Wszystkie funkcjonalności po wdrożeniu mają na celu ułatwić pracę pracownikom firmy (dużo mniej pracy manualnej przy lepiej dopasowanej komunikacji z klientem).

Na rynku pojawiają się specjaliści, którzy merytorycznie wspierają w zarządzaniu.


3. Wdrożenie Marketing Automation zajmuje dużo czasu

Opanowanie podstawowych funkcjonalności zajmuje miesiąc.

Po góra 2 do 4 miesięcy zaczynamy biegłą pracę nad platformą Marketing Automation.


4. Po wdrożeniu komunikacja będzie brzmiała sztywno, mechanicznie i nienaturalnie 

Ostateczny kształt komunikatów tworzy zarządzający platformą, nie system.


5. Mam już platformę do e-mail marketingu, nie potrzebuję nic więcej 

Marketing Automation ma znacznie szerszy zakres działania i obejmuje większość kanałów marketingu cyfrowego.


6. MA służy tylko działom MKT 

Marketing Automation wspiera komunikację w firmie, dostarczając działom MKT, sprzedaży i BOK wspólny język i usystematyzowane dane.


7. Używam Google Analytics, więc nie potrzebuję lepszej analityki 

Marketing Automation umożliwia monitoring indywidualnych klientów, GA dostarcza dane próbkowane.


źródło: “Rewolucja z Marketing Automation” aut. Grzegorz Błażewicz


Najważniejsze funkcjonalności marketing automation

  • Monitoring i identyfikacja zachowania użytkowników na stronie WWW
  • Centralna baza danych marketingowo-sprzedażowych
  • Segmentacja potencjalnych klientów m.in. ze względu na zainteresowania, dane behawioralne, demograficzne i deklaratywne
  • Automatyzacja działań marketingowo-sprzedażowych
  • E-Mail Marketing, newslettery i autorespondery
  • Personalizowane treści na www
  • Treści dynamiczne na www i w mailingach
  • Rekomendacje produktowe
  • Programy lojalnościowe i przywracanie klientów
  • Lead Nurturing
  • Lead Generation
  • Cross/up/next selling
  • Ratowanie porzuconych koszyków
  • Kreatory: Landing page, e-mail, formularzy, pop-up
  • Progresywne formularze
  • Testy A/B/X
  • Rozbudowana analityka

...zbuduj z nami swoją siłę w biznesie!