To prowadzenie działań marketingowych i sprzedażowych z wykorzystaniem specjalnego oprogramowania, które służy do monitorowania zachowania użytkowników na www oraz gromadzenia i przetwarzania danych o potencjalnych klientach. Monitorowanie użytkowników (za pomocą plików cookies) odbywa się od momentu ich pozyskania, poprzez edukację, sprzedaż i podniesienie lojalności klienta. Oprogramowanie pozwala na wykorzystanie zgromadzonych informacji do automatyzacji i dopasowania komunikacji do konkretnego użytkownika i dotarcia do niego poprzez najbardziej optymalny kanał: e-mail, sms, mobile push, web push czy dynamicznie personalizowane treści na www.
1. Marketing Automation to drogie rozwiązanie
Miesięczny abonament z możliwością rezygnacji z miesiąca na miesiąc.
Opłata uzależniona jest m. in. od liczby lead’ów lub/i ilości wysyłek e-mail miesięcznie, liczby odsłon stron miesięcznie, itp.
2. Marketing Automation to skomplikowane narzędzia dla dużych firm
Duży wybór platform od bardzo skomplikowanych po bardzo proste w obsłudze.
Wszystkie funkcjonalności po wdrożeniu mają na celu ułatwić pracę pracownikom firmy (dużo mniej pracy manualnej przy lepiej dopasowanej komunikacji z klientem).
Na rynku pojawiają się specjaliści, którzy merytorycznie wspierają w zarządzaniu.
3. Wdrożenie Marketing Automation zajmuje dużo czasu
Opanowanie podstawowych funkcjonalności zajmuje miesiąc.
Po góra 2 do 4 miesięcy zaczynamy biegłą pracę nad platformą Marketing Automation.
4. Po wdrożeniu komunikacja będzie brzmiała sztywno, mechanicznie i nienaturalnie
Ostateczny kształt komunikatów tworzy zarządzający platformą, nie system.
5. Mam już platformę do e-mail marketingu, nie potrzebuję nic więcej
Marketing Automation ma znacznie szerszy zakres działania i obejmuje większość kanałów marketingu cyfrowego.
6. MA służy tylko działom MKT
Marketing Automation wspiera komunikację w firmie, dostarczając działom MKT, sprzedaży i BOK wspólny język i usystematyzowane dane.
7. Używam Google Analytics, więc nie potrzebuję lepszej analityki
Marketing Automation umożliwia monitoring indywidualnych klientów, GA dostarcza dane próbkowane.
źródło: “Rewolucja z Marketing Automation” aut. Grzegorz Błażewicz
Najważniejsze funkcjonalności marketing automation